.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس به وکلای ملت؛
معرفی گزینه و اصرار بر‌ انتصاب وی توسط یک نماینده مصداق مداخله در امور اجرایی‌ است/ تخلفات نمایندگان به شورای نگهبان ارسال می‌شود
تداخل در بحث عزل و نصب مدیران موضوعی شبهه برانگیز است و بارها نسبت به ورود مستقیم تعدادی از نمایندگان مجلس تذکراتی داده شده است.
معرفی گزینه و اصرار بر‌ انتصاب وی توسط یک نماینده مصداق مداخله در امور اجرایی‌ است/ تخلفات نمایندگان به شورای نگهبان ارسال می‌شود

به گزارش شمال نیوز، تداخل در بحث عزل و نصب مدیران موضوعی شبهه برانگیز است و بارها نسبت به ورود مستقیم تعدادی از نمایندگان مجلس به موضوع انتصاب افرادی خاص در برخی از پست‌های اقتصادی تذکراتی داده شده است. مقام معظم رهبری در یکی از دیدار خود با نمایندگان مجلس فرمودند که یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است.

 

سخنان رهبری حجت را برای آن دسته از نمایندگان که در انتصابات دخالت می‌کردند و گاهاً هم فشار می‌اوردند که نیروهای وابسته و نزدیک خود را در منصب‌ها قرار دهند تمام کرد. البته بحث مشاوره دادن به مدیران امری لازم است اما اصرار بر انتصاب برخی گزینه‌ها قابل قبول نیست.

 

 اکنون سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس در گفتگو با روزپلاس دوباره بر این موضوع تاکید کرد و گفت: گزارش‌های هیات نظارت مبنی بر دخالت نمایندگان برای عزل و نصب به شورای نگهبان ارسال می شود و اگر هم شورا برای بررسی صلاحیت گزارشی بخواهد هیات نظارت ارسال میکند. 

 

حجت الاسلام موسی غضنفرابادی گفت: اگر دستگاهی گزارشی مبنی بر دخالت نمایندگان به ما بدهد آن را در هیات نظارت بررسی میکنیم. این نماینده افزود: البته موردی هم بوده که دستگاهی نماینده ای را معرفی کرد اما بعد از بررسی مشخص شد گزارش ارسالی دقیق نبوده است. 

 

لذا اگر طبق بررسی مشخص شود نماینده ای در امر انتصاب ها دخالت کرده خود هیات برایش تصمیم میگرد و طبق قانون رفتار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی صلاحیت ها این موارد را احتمالا به شورای نگهبان ارسال کنیم و یا اگر شورای نگهبان گزارشی از هیات نظارت بخواهد آن را در اختیارشان قرار میدهیم.

 

اما محمد سرگزی عضو هیات نظارت بررفتار نمایندگان نیز در گفتگو با روزپلاس در خصوص مداخله نمایندگان در امور اجرایی و تحت فشار قراردادن مدیران برای عزل و نصب گفت:  مداخله در عزل و نصب این است که فردی را معرفی کنند و اصرار داشته باشند که آن فرد منصوب شود. بنا به فرمایش رهبری مشورت دادن مصداق مداخله نیست. قاعدتا اگر جایی مصداق مداخله پیدا کند و دستگاهی اعتراض و ان را اعلام کند هییت نظارت نیز رسیدگی میکند. 

 

وی تاکید کرد: اگر موردی پیش بیاید دستگاه اعلام می کند نماینده نیز توضیحاتش را ارایه میدهد. اگر برای ما کاشف به عمل آید که نماینده مداخله کرده رسیدگی می کنیم و به شورای نگهبان نیز ارسال میکنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.